انواع کتابهای موسیقی
نوشته شده توسط : پریسااکبری

یاد گرفتن تئوری موسیقی، برای بسیاری از افراد کاری بسیار سخت است و دلیل آن این است که مفاهیمی که در تئوری موسیقی آموزش داده می‌شوند، مفاهیمی بسیار پیچیده هستند. به همین دلیل است که بسیاری از نوازندگان به دنبال تهیه کتاب‌هایی هستند که بتوانند با استفاده از اطلاعات آن‌ها به دانش خود اضافه کنند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی انواع کتابهای موسیقی بپردازیم . با آرشیو آهنگ های جدید 1400 خوانندگان زن که برای شما در سایت ما آماده شده است. بهترینها را تجربه کنید

کتاب Harmony and Theory: A Comprehensive Source for All Musicians

این کتاب یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین کتاب‌های تئوری موسیقی در دنیا می‌باشد و دلیل فروش بالای آن، تمرین‌هایی است که نویسنده این کتاب برای قسمت‌های مختلف آن در نظر گرفته است. به این ترتیب هر آنچه از این کتاب می‌آموزید را می‌توانید درون آن تمرین کنید. از طرفی، بسیاری از مباحث این کتاب به شکلی توضیح داده شده است که بسیار قابل فهم است و می‌توانید به راحتی مباحث را درک کنید.

کتاب The Musician’s Guide to Theory and Analysis Series

کتاب The Musician's Guide to Theory and Analysis Series

این کتاب یکی از حرفه ای ترین کتاب‌های دنیا در زمینه تدریس تئوری موسیقی است که در بسیاری از دانشگاه‌های موسیقی دنیا از جمله دانشگاه‌های معتبر کشور آمریکا نیز از آن برای درس دادن به دانشجوهای خود استفاده می‌کنند. این کتاب باعث شده تا بسیاری از افراد بتوانند درک کاملی از تئوری موسیقی داشته باشند و آن را به خوبی متوجه شوند.

تنها نکته ای که باید هنگام خواندن این کتاب در نظر داشته باشید، این است که باید دانش قبلی ای از موسیقی و تئوری آن داشته باشید زیرا این کتاب، کتابی بسیار حجیم است.

کتاب تئوری موسیقی Music Theory for Dummies

سری کتاب‌های For Dummies را می‌توان یکی از پرفروش ترین و پرطرفدار ترین سری کتاب‌های دنیا دانست که مهارت‌های بسیاری را به خوانندگان یاد می‌‌دهد. بیش از ۲۵۰۰ نسخه از این کتاب‌ها برای مهارت‌های مختلف نوشته شده و بسیاری آن را جزو بهترین کتاب‌های نوشته شده می‌دانند.

کتاب Music Theory For Dummies در واقع کتابی است که تئوری موسیقی را به واضح ترین و راحت ترین شکل ممکن بیان کرده است. با استفاده از این کتاب شما مباحث بسیار سخت تئوری را در فصل‌های کوچک تر و با نگارشی قابل فهم می‌خوانید.

کتاب تئوری موسیقی The Everything Music Theory

این کتاب که نویسنده آن، Marc Schonbrun می‌باشد، از نظر ما یکی از ساده ترین کتاب‌هایی است که برای تئوری موسیقی نوشته شده است. در این کتاب، شما با فواصل مختلف آشنا می‌شوید، گام‌های مینور و ماژور را به خوبی می‌آموزید، کلید‌های مختلف را درک می‌کنید، آکوردها و توالی آن‌ها را یاد می‌گیرید و در قسمت پایانی نیز با هارمونی و تنظیم آهنگ‌های مختلف آشنا می‌شوید.

اگر حس می‌کنید که بر روی مفاهیم گفته شده، تسلط کافی دارید، این کتاب گزینه ای مناسب برای شما نخواهد بود.

کتاب Alfred’s Essentials of Music Theory: A Complete Self Study Course For All Musicians

کتاب Alfred's Essentials of Music Theory: A Complete Self Study Course For All Musicians

شاید بسیاری از نوازندگان ساز پیانو با Alfred Music آشنا باشند، زیرا این ناشر یکی از مشهورترین ناشرهای کتاب‌های موسیقی برای این ساز می‌باشد.

این کتاب نیز توسط این ناشر به همراه ۲ عدد CD منتشر شده است که با استفاده از CDها می‌توانید به تمرین گوش خود بپردازید و بسیاری از مفاهیم این کتاب را بهتر درک کنید. تنها نکته منفی ای که می‌توان در مورد این کتاب گفت، جو بسیار خشک کتاب است که ممکن است برخی افراد را جذب نکند

 



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: