مزایای آموزش موسیقی در مدارس ابتدایی
نوشته شده توسط : پریسااکبری

در سال‌های اخیر تمرکز آموزش و پرورش بر شاداب‌سازی مدارس و ایجاد شور و نشاط در میان دانش‌آموزان بوده است. اما اخیراً برخی از مدارس، بدون در نظر گرفتن چارچوب‌های فرهنگی کشور و بدون هیچ ضابطه و خلاقیتی، با پخش موسیقی در مدارس، سعی در ایجاد نشاط در مدارس کرده‌اند که باعث ایجاد جنجال‌هایی شده است. عده‌ای دلیل این اتفاقات را کمبود و نبود مربی پرورشی دانسته‌اند و عده‌ای پخش این کلیپ‌ها را سیاسی دانسته‌اند، که خود زنگ خطری به حساب می‌آید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر ، بادانلود گلچین آهنگ عربی از زیبا ترین نوا ها لذت ببرید...

دانش‌آموزان می‌آموزند که کار خود را بهبود ببخشند:

یادگیری موسیقی باعث ارتقاء مهارت‌ها می‌شود و دانش‌آموزان  می‌خواهند که به جای کار متوسط، کار خوب انجام دهند. این تمایل می‌تواند برای همه ابعاد تحصیلی اعمال شود.

 افزایش هماهنگی:

دانش آموزانی که با آلات موسیقی کار می‌کنند می‌توانند هماهنگی دست و چشم خود را بهبود بخشند. درست مثل ورزش یا بازی. کودکان هنگام کار کردن با ابزارآلات موسیقی می‌توانند مهارت‌های حرکتی را توسعه دهند.

بچه ها در مدرسه مشغول به تحصیل هستند:

یک موضوع لذت‌بخش مانند موسیقی می تواند بچه‌ها را سرگرم کند و در امور مدرسه شرکت دهد، به نظر می‌رسد که نوازندگان دانش‌آموز در مدرسه به مطالعه در موضوعات دیگر علاقه‌مندتر باشند.

 

 موفقیت در جامعه:

موسیقی می‌تواند توانایی‌ها و شخصیت را شکل دهد. دانش‌آموزان گروه و یا ارکستر احتمال کمتری برای مصرف مواد در طول عمرشان وجود دارد. آموزش موسیقی می‌تواند تا حد زیادی به توسعه فکری کودکان کمک کند.

 

 توسعه احساسی:

دانش‌آموزان موسیقی می‌توانند بیشتر از لحاظ احساسی توسعه‌یافته و با همدلی نسبت به دیگر فرهنگ‌ها تمایل داشته باشند که عزت نفس بالاتری داشته باشند و در مقابله با اضطراب بهتر عمل می‌کنند.

 

 نمرات بهتر در آزمون‌های ورودی مدارس خاص:

دانش‌آموزانی که دارای تجربه موسیقی هستند دارای نمرات بالاتری در این آزمون‌ها هستند. در یک پژوهش در آمریکا  که در آزمون (SAT) انجام شد کسانی که در دوره‌های موسیقی شرکت کرده بودند به نسبت سایرین 63 امتیاز بالاتر بر روی سوالات محور ادبی و 44 امتیاز بیشتر در سوالات ریاضی کسب کردند.

 




:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: