چگونه سازدهنی بزنیم
نوشته شده توسط : پریسااکبری

اگر به سازدهنی علاقه دارید و می خواهید بدانید که چطور می توان نوازندگی این ساز زیبا را یاد گرفت در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مواردی در زمینه آموزش و نوازندگی اصولی این ساز بپردازیم اصول و مواردی که بدون آن ها نوازندگی درست این ساز نه غیر ممکن اما خیلی اصولی و زیبا نخواهد بود . با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی این سوال که چگونه سازدهنی بزنیم بپردازیم .همچنین میتوانید با  مراجعه به سایت ما و دسترسی به آرشیو پرطرفدارترین آهنگ های شوتی عربی اینستا از موسیقی به گونه ای متفاوت لذت ببرید.

سازدهنی سازی است که با صدای زیبا و دلنشینی که دارد تقریبا دل هر شنونده ای را می برد و به جرات می توان گفت کسی پیدا نمی شود که از صدای این ساز لذت نبرد یا مجذوب شنیدنش نباشد از این رو حس زیبایی برای نوازنده به همراه خواهد داشت. اما آیا نوازندگی این ساز هم همین قدر دلنشین و راحت است ؟ در ادامه ببینیم.

آیا نوازندگی سازدهنی سخت است ؟

در ابتدا باید بگوییم که هر سیازی سختی ها و آسانی هایی در یادگیری و آموزش دارد که نباید از آن غافل شد اما سازدهنی سازی جذاب است که نوازندگی آن هم خیلی دشوار نیست هر چند که چالش های خاص خود را دارد اما در مقایسه با ساز های دیگر هم نوازندگی راحت تری دارد و هم جذابیت های خاص این ساز باعث می گردد تا هنرجو انگیزه بهتری برای تمرین و پیمودن مسیر داشته باشد از این روست که مراحل آموزش این ساز نیز مانند خود سازدهنی بسیار جذاب خواهد بود.

 سبک سازدهنی مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

اولین مرحله در آموزش موسیقی انتخاب سبک موسیقی مورد علاقه خودتان است.

با انتخاب سبک موسیقی مورد نظر خود آینده موسیقی خودتون و انتخاب میکنین. اینکه شما تصمیم میگیرین در چه زمینه ای فعالیت داشته باشین و آموزش موسیقی رو پیش ببرین بستگی به نگرش و علاقه و انتخاب شما داره پس سعی کنین برای انتخاب خودتون وقت بزارین.

محبوبیتی که سازدهنی برای خود به وجود اورده باعث شده موسیقیدانان بتونن در سبک های مختلفی مثل کلاسیک و جز گرفته تا فلک و کانتری فعالیت داشته باشن و اثرات زیبایی بر جای بگذارن.

در دنیای موسیقی سبک های بسیاری وجود داره و این نشون میده که تونسته خوشو با هر سلیقه ای سازگار کنه، سبک هایی مثل ROOK , JAZZ, CLASSIC, COUNTRY, TRADITIONAL, POP, FOLK, ROCK, BLUSE, WESTERN. در ادامه مقاله قسمت انتخاب سازدهنی تقسیم بندی این سبک هارو برای شما ساده تر کردیم.

سازدهنی مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

سازدهنی یا هارمونیکا به ۳ دسته دیاتونیک، ترمولو و کروماتیک تقسیم بندی میشه که معمول ترین اون کروماتیک هست. چون نسبت به بقیه مدل ها توانایی اجرای قطعه های بیشتری رو داره و هنگام نواختن قدرت مانور بالایی هم داره.

قدم سوم: تئوری موسیقی را یاد بگیرید

موسیقی یعنی بروز احساسات انسانی، برای بروز این احساسات ما نیاز داریم ابتدا زبان این احساسات و یاد بگیریم. یادگیری زبان موسیقی همان یادگیری نت خوانی و علامت های مختص به آن میباشد.

هر نوازنده ای در ابتدای راه لازمه که مباحث تئوری موسیقی رو بگذرونه، آموزش موسیقی هم مثل یادگیری یک زبان دیگه غیر از زبان فارسی هست.همینطور که ما از الفبای فارسی برای صحبت کردن استفاده میکنیم از زبان یا الفبای موسیقی(تئوری) هم برای نواختن ساز استفاده میکنیم.

اموزش تئوری به این صورت هست که در ابتدای راه لازمه قبل از دست گرفتن ساز مباحثی رو یاد بگیریم برای استارت کار، و در ادامه با دست گرفتن ساز سایر مباحث تئوری رو ادامه میدیم.

مباحث تئوری مورد نیاز بعد از ثبت نام در کلاس های آنلاین در اختیار هنرجوها قرار داده میشه.

یادگیری سازدهنی را شروع کنید

میرسیم به مرحه بعد یعنی روش یادگیری سازدهنی. امروزه با توجه به مشکلاتی که بر اثر بیماری کرونا ظاهر شده و همچنین مشکلات تردد و کمبود وقت آزاد در بین مردم آموزش های آنلاین سازدهنی به صرفه تر و به مراتب ساده تر از کلاس های حضوری است.

سایت نواکده با تاسیس کلاس های آنلاین سازدهنی بستر مناسبی رو فراهم کرده برای کسانی که میخوان از وقت خودشون بهترین استفاده رو ببرن. با تهیه ساز و عوضیت در کلاس های آنلاین سازدهنی از امتیازات و تخفیفات ویژه ای بهرمند بشن.

 




:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: