با موسیقی مغز خود را جوان نگه دارید
نوشته شده توسط : پریسااکبری

اگر می خواهید بدن خود را سفت کنید و اندام زیبایی برای خود بسازیذ، به باشگاه میروید. اگر می خواهید مغز خود را تمرین دهید، به موسیقی گوش دهید. چیزهای کمی وجود دارد که مغز را مانند موسیقی تحریک می کند. اگر می خواهید مغز خود را در طول فرآیند پیری درگیر نگه دارید، گوش دادن یا پخش موسیقی ابزاری عالی است. این یک تمرین کلی مغز را فراهم می کند.

 با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا  به بررسی تاثیر موسیقی بر جوانسازی مغز بپردازیم و همچنین با دانلود بهترین آهنگ ها به دنیای شیرین موسیقی سفر کنیم  چرا که تحقیقات نشان داده است که گوش دادن به موسیقی می تواند اضطراب، فشار خون و درد را کاهش دهد و همچنین کیفیت خواب، خلق و خو، هوشیاری ذهنی و حافظه را بهبود بخشد.

ارتباط مغز و موسیقی

کارشناسان در تلاشند تا بفهمند مغز ما چگونه می تواند موسیقی بشنود و پخش کند. یک سیستم استریو ارتعاشاتی را که در هوا حرکت می کند و به نحوی به داخل کانال گوش می رسد، خارج می کند. این ارتعاشات پرده گوش را قلقلک می دهد و به سیگنال الکتریکی منتقل می شود که از طریق عصب شنوایی به ساقه مغز می رسد، جایی که دوباره به چیزی که ما به عنوان موسیقی درک می کنیم جمع می شود.

 

محققان جانز هاپکینز از ده ها نوازنده جاز و رپر خواسته اند در حالی که در داخل یک دستگاه fMRI (تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی) دراز کشیده اند، موسیقی بداهه بداهه می دهند تا تماشا کنند و ببینند کدام نواحی از مغزشان روشن می شود. موسیقی ساختاری، ریاضی و معماری است. این بر اساس روابط بین یک نت و دیگری است. ممکن است از آن آگاه نباشید، اما مغز شما باید محاسبات زیادی را انجام دهد تا آن را درک کند.

یک ساز یاد بگیرید

زمانی که 13 سالمند در کلاس‌های پیانو شرکت کردند، توجه، حافظه و توانایی‌های حل مسئله و خلق و خو و کیفیت زندگی آنها بهبود یافت. لازم نیست حرفه ای شوید، فقط چند درس بخوانید.

تقویت مغز هر روز از موسیقی

قدرت موسیقی به تحقیقات جالب محدود نمی شود. این روش‌ها را برای آوردن موسیقی بیشتر و فواید مغزی به زندگی خود امتحان کنید.

 

خلاقیت خود را شروع کنید.

کارشناسان پیشنهاد می کنند به آنچه فرزندان یا نوه هایتان گوش می دهند گوش دهید. اغلب ما همچنان به همان آهنگ ها و سبک موسیقی گوش می دهیم که در دوران نوجوانی و 20 سالگی خود گوش می دادیم و معمولاً از شنیدن چیزی که مربوط به آن دوران نیست اجتناب می کنیم. موسیقی جدید مغز را به چالش می کشد به گونه ای که موسیقی قدیمی این کار را نمی کند. ممکن است در ابتدا احساس خوشایندی نداشته باشد، اما این ناآشنایی مغز را مجبور می‌کند تا برای درک صدای جدید تلاش کند.

 

خاطره ای از مدت ها قبل را با موسیقی به یاد آورید.

به موسیقی آشنا برسید، به خصوص اگر از همان دوره زمانی نشات می گیرد که می خواهید به خاطر بیاورید. به عنوان مثال، گوش دادن به بیتلز ممکن است شما را به اولین لحظه ای که به همسرتان نگاه کردید بازگرداند.

 

به بدنت گوش کن

به نحوه واکنش خود به اشکال مختلف موسیقی توجه کنید و نوع مناسب خود را انتخاب کنید. چیزی که به یک فرد کمک می کند تمرکز کند ممکن است برای دیگری حواسش را پرت کند، و آنچه به یک نفر کمک می کند تا آرام شود ممکن است شخص دیگری را پرش کند.





:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: